ECOTROPHELIA 2014

Studentii romani inoveaza pentru industria alimentara romaneasca

In perioada 27-28 iunie 2014, Asociaţia Specialiştilor de Industrie Alimentară din România (ASIAR) si Platforma Tehnologica Nationala „ Food for Life” Romania, a organizat la Miercurea Ciuc o competiţie de eco-inovare deschisă tuturor studenţilor înscrişi într-o instituţie de învăţământ superior din domeniul alimentar.
Competitia creata în anul 2000, initial doar în Franța, a fost transformata de
Comisia Europeana in anul 2008 intr-o competitie internationala. Astazi, Ecotrophelia face parte din Programul European pentru Competitivitate și Inovare (CIP).
In competitia gazduita de Universitatea “Sapientia”- Facultatea de Stiinte din M.Ciuc, 45 de studenti impartiti in 14 echipe, din 8 centre universitare din intreaga tara, au prezentat idei de produse alimentare inovative si sustenabile. Produsele trebuie sa indeplineasca conditiile stricte de eco-inovare impuse de regulamentul international si au fost evaluate de un juriu format din specialisti in analiza senzoriala, marketing, inginerie si tehnologie alimentara.
In urma preselectiei din fazele locale, produsele intrate in finala nationala au fost dezvoltate in baza unui caiet de sarcini în care principalele criterii de evaluare s-au concentrat pe dimensiunea inovatoare în comparație cu produsele existente pe piață, capacitatea de a integra produsul pe canalele de distributie, calitățile senzoriale și nutriționale, capacitatea de a fi fabricat industrial in baza unui dosar tehnic, respectarea reglementărilor legislative si beneficiile reale aduse consumatorilor.
Marele premiu al etapei nationale de anul acesta a fost castigat de una din echipele reprezentante a Facultatii de Inginerie Alimentara din Suceava cu produsul “ TopIce- inghetata cu lapte de samburi de caise, catina si toping de topinambur”. Acesta va constitui si produsul care va reprezenta Romania la marea finala din toamna de la SIAL-Paris. Pe celelalte locuri s-au calificat echipele de la Facultatii de Stiinta si Ingineria Alimentelor din Galati cu produsul “Magic Bite- mini briose cu tarate psyllium si merisoare, si echipa Facultatii de Inginerie Alimentara din Suceava cu produsul “ Margareta- muffins fara gluten si cu antioxidanti din fructe” care a luat si premiul special “Covalact Special Prize” pentru cel mai bun concept de marketing. Din punct de vedere senzorial s-a remarcat echipa Universitatii Lucian Blaga din Sibiu cu produsul “ Mirabelle- bomboane de ciocolata cu dulceata de corcoduse, goji si samburi de caise” care a obtinut si premiul special “Expergo Innovation Award”. Printe produsele premiate s-a remarcat si echipa gazdelor, Facultatea de Stiinte Sapientia din M.Ciuc cu produsul “Artemis- Vermut rosu cu plante locale si miere de albine”.
In asteptarea editiei din 2015, aducem multumiri si felicitari tuturor echipelor participante si dorim mult succes echipei castigatoare la participarea din marea finala de la Paris!