Interviu Presedinte F4L Romania

Interviu Presedinte “Food for Life” Romania

Cum a luat fiinta initiativa Food for Life?

M. Visan: Am pornit acum cativa ani, odata cu fondarea Plaformei nationale, incercand sa punem Romania pe harta Europei si din acest punct de vedere. Din cauza precaritatii resurselor, platforma noastra a fost mai mult un for de dezbateri si un prilej de a afla ce fac altii in statele UE, sau care sunt realizarile platformei la nivel european.
In 2013 am cazut de acord ca avem nevoie de mai mult si astfel am intreprins cele necesare inregistrarii ca Asociatie de sine statatoare, care reuneste institute, universitati, firme de consultanta si, desigur, operatori alimentari.

Care sunt noile obiective ale Food for Life?

M. Visan: Obiectivul major ramane acelasi ca la nivel european: facilitarea transferului de inovatie din sectorul de cercetare-dezvoltare catre companiile alimentare si in primul rand catre IMM-uri. Ne propunem intr-o prima etapa, acest an, sa facem cunoscuta asociatie si telurile ei si sa ii largim componenta, prin atragerea de noi membri din toate verigile lantului laborator-fabrica, cu accent pe firmele din industrie.

Care sunt marile provocari?

M. Visan: Suntem realisti si stim ca nu e usor. Daca marile companii au departamente proprii de cercetare-dezvoltare, majoritatea celorlalte neglijeaza domeniul, multumindu-se cu solutiile 'de-a gata' aduse de industria conexa care, odata cu echipamentul sau ingredientele vandute procesatorilor, le dau la cheie formule, retete, ambalaje si chiar produse noi, majoritatea deja testate in Vest, insa acestea sunt aceleasi pentru toti, fara a avea vreun avantaj concurential intre ei sau posibilitatea de diferentiere.

Food for Life este o solutia reala pentru inovare?

M.Visan: Sunt sigur de asta! Stim ca aceasta criza prelungita pune pe primul plan supravietuirea in conditiile unei piete extrem de concurentiale si totodata limitate de puterea redusa de cumparare. Aceasta face managementul financiar al cash-flow-ului mai dificil ca oricand, economiile si taierea cheltuielilor fiind comanda zilei, de unde sa mai avem bani si pentru inovatie, pentru incercari? Totusi, insasi criza obliga companiile sa fie inovative si cei care reusesc repozitionarea prin produse noi cerute de piata vor fi campionii acestei piete.
Asociatia Platforma Tehnologica Food for Life isi propune sa sprijine firmele care opereaza in Romania tocmai prin usurarea accesului lor la cele mai noi solutii si inovatii, intr-un efort conjugat de progres al industriei autohtone. Avem, prin expertiza membrilor nostri, un serios rezervor de cunostinte in domeniu, dar greul abia incepe. Trebuie sa atragem resursele necesare materializarii transferului acestei expertize in fabricile alimentare si sa cooptam cat mai multi operatori industriali in aceasta actiune esentiala.
Ambele deziderate se vor apropia considerabil dupa primele succese concrete- cea mai buna arma de convingere a utilitatii asociatiei noastre.